Älska, lev, ge

Jag vet inte... Folk i dagens samhälle bryr sig inte längre om sina nära och kära. Det har nästan försvunnit helt och hållet att man bryr sig hur man mår och sånt. Det kanske beror på hur dom själv har blivit uppfostrade. För deras föräldrar har väl jobbat och slitet istället för att komma hem i normal tid och ta hand om ungarna. Och ungarna sitter på sina egna rum och glor på teven. Man äter inte tillsammans längre, alla äter när dom vill och vart dom vill. Blivit helt slappt idag.
Kommer ihåg när man själv var mindre. Alla i familjen åt samtidigt, sen kanske någon dag det inte blev så om man hade någon träning eller att ena föräldern jobbade sent. Men annars nästan varje dag åt man tillsammans. Och istället för att glo på teven/datorn/tv-spelet/mobilen så var man ute och lekte. Kvittade om det var sommar eller vinter, man var alltid ute och lekte. Och det var den bästa tiden i mitt liv <3 Och jag kommer att uppfostra mina barn precis som jag har blivit uppfostrade. Mycket kärlek, att man bryr sig, äter tillsammans, är ute och leker istället för att bli ett innesittande tråkigt barn. Nä tack, tacka gud för min uppfostran. Tack mamma och pappa =)
Sen kanske det beror på att man ha italiensk blod i sig, att man är annorlunda och tänker på ett annat vis. Har ett annat synsätt än många andra har här i Sverige. Familj och vänner är det viktigaste som finns. Men idag känns det som att utbildning och jobb är det största intresse de har här. Okej, det är viktigt men vem är det som stötar dig, finns där och kommer alltid att finns där?!!
Tror att vi som är födda tidigt 80-tal (86-87:or och tidigare versioner ;)) och tidigare tänker helt annorlunda än dom som är födda senare. Vi lever en annan tid nu, ett teknikens vardag, folk har inte lika mycket tid att umgås...
Sen finns det undantag på båda hållen =)

Det var bättre förr...



Behövde skriva av mig lite, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0