Hemspråk nr 2

Igår var jag på bibblan, wooow. Första gången på ca 8 år, och jag har aldrig lånat någon bok iheller.
Men igår lånade jag faktiskt en bok, åhh vilket mirakel. Jag börja bli duktig, känner mig stor och vuxen på något sätt. Haha...

Jag ska börja läsa mitt andra hemspråk, italienska. Jag förstår rätt bra men kan inte prata själv. Så nu jäklar i det ska det ske. Mitt mål är att jag SKA prata flytande innan jag är 30 år. Eller jag hoppas innan detta året är slut, hade vatt ännu bättre ;)
Så nu börjar jag om 1,5 veckor, en nybörjarkurs. Ska bli så skoooooj =) Och det var därför jag var på bibblan igår, skulle låna kursboken innan kursen startade. Har dyslexi ni som inte visste det, så ville kolla upp hur boken såg ut och sånt lite. Nää då är boken utlånad och den andre boken är försenad snart 5 månader. Hmm... Men låna en annan, bara för att kolla igenom lite =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0