Fika i solen och hjälpa en söt tant

På med skinnjackan idag inför fikan med Anna, första gången detta året. Premiär, wiiiii =) Att sitta mitt i solen, så underbart skönt. Men när du andas så kommer där vitt "rök", fortfarande isigt kallt. Och vinden när man cyklar, usch ingen vårvind precis.
Kom hem nu, låren är tomatfärgade och kalla som isbitar. Så det blir att byta ut skinnjackan och scarfsen mot vinterjacka och halsduk, och på med vantar, när jag ska till jobbet. Blir nog suuuuper kallt ikväll när jag cyklar hem.

När jag följde Anna en bit på vägen hem till henne, så ser vi en gammal söt tant ramlar på övergångsstället med sin rullator. Kutar fram för att hjälpa henne, men två andra tjejer var redan där före. Anna ringde ambulansen. Blödde mycket från huvudet, handen och hade slagit i smalbenet. Folk kom med vatten, papper och ville hjälpa till. Att det finns många snälla människor fortfarande kvar.
Tanten mådde lite bättre när ambulansen kom, men det blev nog ett rejält hack i huvudet på henne. Stackare!!



Kommentarer
Postat av: Eva

Glädjer mig att läsa att det fortfarande finns folk som vågar/vill hjälpa till.

2012-03-22 @ 15:48:57
URL: http://minioman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0