Mjölkförbud =(

Finns kanske några av er som undrar varför jag använder soya mjölk i mina smoothie istället för vanlig mjölk eller yoghurt. Eller glass, om man vill ha dessert liknade gottigott =)
Det är för att just nu går jag på tabletter, två dagligen, och då får jag inte ha någon mjölkprodukt alls i kroppen samband med tabletterna. Inte tre timmar innan tabletten ska tas eller tre timmar efter. Så på morgonen dricker jag mjölk och har smör på mackan, sen när jag är färdig med frukosten får jag räkna fram tre timmar och tar tabletten då. Sen räkna tre timmar efter tabletten när jag får börja med mjölkprodukterna igen, och likadant på kvällen innan jag går och lägger mig. Har alarm på mobilen när jag får dricka mjölk och när jag inte får. Jag är jo mjölkberoende =P I mitt kylskåp finns bara mjölk, nam nam =) Kommer kompisar eller familjen förbi så får jag ner och köpa något annat. Hihii =)
Fast tabletterna slutar jag med i slutet av april eller början av maj, sen slipper jag att tänka på att inte dricka mjölk. Bara att hälla i mig i mängder =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0